20/21_ΜΑΙΟΥ_2019

Δεν θα οικειοποιηθώ αυτόν τον τίτλο όσο θαυμαστός κι αν είναι. Στο ψηφιακό της σημειωματάριο, η ποιήτρια που γράφει για θαυμαστά πράγματα μας παραπέμπει να επικοινωνήσουμε για κάθε συγγραφικό ζήτημα με την πράκτορά της.

Η γραφή, ως ανάθεση, γίνεται αίτημα.

Έχω σημειώσει, πληκτρολογήσει, κόψει και αντιγράψει τόσες πολλές φορές τον τίτλο Realities and the Rituals of the Upside Down ώστε τον μετέτρεψα ασυνείδητα σε μάντρα. Αυτό το μάντρα, συχνά-πυκνά, παραπέμπει σε τελετουργικά που ακόμα δεν έχω κάνει, όπως και στο πάνω-κάτω, στο αντίστροφο, τις πραγματικότητες που μία-μία ξεπροβάλλουν από τη σειρά τους. Απαιτούν να αναγνωριστούν σε ανθρώπινη μορφή. Η χλωρίδα και πανίδα απαιτούν άλλους κωδικούς. Μπροστά στα φυτά εκκρίνω σάλιο.

20 Μαΐου 2019 |«Ποιά είναι, ακριβώς, η διαδικασία σου;»


THE TRAGEDY OF WASTE σελ. 31.
YOU AND THREE OTHERS ARE APPROACHING A LAKE της Anna Moschovakis (2011).

Ποιά είναι, ακριβώς, η διαδικασία μου;

Χιμαιρικός πλούτος και χιμαιρική πτήση.

Ενενήντα χρόνια μετά υπερασπίζομαι το γράψιμό της:

Τι αντίκτυπο έχει στο μυαλό η φτώχεια;
Τι αντίκτυπο έχει ο πλούτος στο μυαλό;
Τι αντίκτυπο έχει η φτώχεια στη μυθοπλασία;

Μια διαδικασία βασισμένη στην αστάθεια και το άγνωστο.

Η Ύποπτη Σύνδεση είμαι εγώ και η εταιρεία που θέλει να διασφαλίσει τον λογαριασμό μου από τις ύποπτες συνδέσεις με υποχρεώνει να επιστρέψω στη βάση μου για να αναγνωριστώ.

Τον 13ο αιώνα, όταν η Ευφημία γεννά κορίτσι αποφασίζει με τον σύζυγό της να το αναθρέψουν σαν αγόρι ώστε να μπορέσει να τους κληρονομήσει. Παίρνει το όνομα Silence. Σε μια διάσπαση των φύλων, ο Scilensci-us θα προτιμήσει να ζήσει μεγαλώνοντας ως Scilenci-a.

Μια μέρα που φυσάει με μανία ονειρεύομαι κεφάλια γυναικών ν’ αποκόβονται από τους κορμούς τους για να καταλάβουν τα ονόματα των δρόμων.

18 Μαΐου 2019, σύνθημα:
ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΣΤΕΡΙΚΕΣ
ΕΙΜΑΣΤΕ ΙΣΤΟΡΙΚΕΣ

Όνειρα με τον Scilensci-us (γνωστό ως Malduit) που το ‘σκασε με τους περιπλανώμενους καλλιτέχνες για να βρει γενικευτικά εργαλεία, κατηγορίες θεμάτων, την αντι-γενεαλογία των λέξεων.

Η διαδικασία είναι ιστορική και αυτό που εννοούμε λέγοντας Επιτελεστική Γραφή είναι επίσης ακτιβισμός και δερματοστιξία ή/και το έργο της Jenny Holzer που βασίζεται σε ιστορίες ανθρώπινης σκληρότητας.

«Lustmord» είναι μια γερμανική λέξη που αναφέρεται στη σεξουαλική δολοφονία η οποία συχνά συνδέεται με τον βιασμό. Το έργο της Jenny Holzer Lustmord (1993-94) δημιουργήθηκε ως ανταπόκριση στα εγκλήματα πολέμου που έγιναν στην Βοσνία.

Έχω σημειώσει, πληκτρολογήσει, κόψει και αντιγράψει τόσες πολλές φορές τους τίτλους «A Thing Like You and Me» και «Feministic» ώστε να μην διακρίνω πια την αδιαφορία για οτιδήποτε φεμινιστικό από το αναισθητικό. Αναισθητικό είναι επίσης αυτό που λέει: «Δεν θα σου δώσω τίποτα».

Μια διαδικασία βασισμένη στην ιδιοκτησία και τα προνόμια.

Το αίτημα, ως επίκληση, γίνεται σύνθημα.

ΠΗΓΕΣ

Bιρτζίνια Γουλφ, A room of one’s own. // Le Roman de Silence, μυθιστόρημα του 13ου αιώνα.
Caroline Bergvall «Τι εννοούμε λέγοντας Επιτελεστική Γραφή», (1996).
https://exhibitionfem.wordpress.com/2015/02/24/lustmord/
https://www.artspace.com/magazine/art_101/art-in-the-90s/1993-jenny-holzers-feminist-sex-murder-raised-fury-in-germanyfor-all-the-wrong-reasons-55438
A Thing Like You and Me
Feministic

Advertisements

Published by Dimitra Ioannou

Dimitra Ioannou is a poet, photographer, and the editor of the journal A) GLIMPSE) OF). She is based in Athens.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: